על אולפנים, צלמים ומה שביניהם: כיצד ליצור סינגל מוזיקלי מושלם?

רוצים ליצור סינגל משלכם ולהראות לעולם את המוזיקה שלכם? בעידן המודרני, נדרשות 2 עבודות להשלמת המלאכה: הקלטה ווידאו. ההקלטה מורכבת מ- 3 שלבים, ניגון התפקידים, מיקס ומאסטרינג. הווידאו נבנה באמצעות 2 נדבכים, צילום בשטח ועריכה בתוכנות כמו פרמייר או Avid. אלו צעדים חשוב לעשות על מנת לוודא שאתם עומדים להוציא את סינגל חייכם, באיכות טובה במיוחד?

בחירת טכנאי ההקלטה חייבת להיות מותאמת לסוג העבודה שלכם בנגינה ובשירה

ישנם 2 סוגים של נגנים וזמרים, כאלו שבאים מוכנים פיקס לטייק הראשון או השני, וכאלו שבוחרים לעבוד עם תפקידים מורכבים כל כך, שגם תרגול ממושך לא יכול להבטיל את ביצועם ברמת יעילות זו. בחירת הטכנאי צריכה להיות שונה בכל אחד מהמקרים. במקרה הראשון אתם צריכים טכנאי ששולט בתוכנת ההקלטה בה הוא משתמש, אוהב לעבוד מהר ויש לו מיומנויות טובות בהכנת הקטע למיקס, בהלבשת אפקטים לליטוש הצליל ובעידונו הנדרש בנקודות מסוימות במהלכו. אם אתם נגנים של תפקידים מורכבים מהתחום הקלאסי, ההודי, הפלמנקו וכד' אתם תצטרכו טכנאי שהוא גם מומחה עריכות, אשר יוכל לעבוד אתכם באונליין, לעצור תפקידי הקלטה חלקיים ולאגד אותם לקטע שלם לשביעות רצונכם.

בחירת טכנאים להוצאת הסינגל: מיקס ומאסטרינג

מיקס ומאסטרינג, בשונה מהקלטה טהורה, בה יש רק תשובה אחת נכונה, והיא ביצוע נכון של הקטע, ניתנים לפרשנות להמון כיוונים. ישנם טכנאי מיקס ומאסטרינג שמעדיפים ריוורבים וישנם כאלו שמעדיפים נגינה חדה, ישנם כאלו שנותנים לבסים את הבמה שלהם לעומת כאלו שיעדיפו להצניע אותם ולהדגיש את הטראבלים ועמם את הגבוהים. לכם, כמוזיקאים, חשוב לעיין בתיק עבודות של טכנאי מיקס ומאסטרינג ולגשת אל מי שהכי אהבתם לשמוע ושאתם חושבים שהשיר שהקלטתם יוכל להגיע לרמת הפקה דומה.

בחירת צלם ועורך וידאו

בדרך כלל, עבודה עם אדם שהוא גם צלם וגם עורך תחסוך לכם במחיר על כל אחד מהשירותים הללו ולכן הוא מומלצת יותר מאשר התקשרות עם 2 ספקים שונים. מומלץ לבחור צלם מומחה בעבודה בסינקים. מוזיקה אינה קליפ לפרסום בית עסק, אלא אומנות טהורה. אחד מהדגשים על אומנות זו הוא סנכרון בין הווידאו למוזיקה שהקלטתם, תחלופת תמונות הווידאו על תחלופת הביטים בשיר, וזרימה קצבית של סצינת הווידאו. הצלם, גם בשבתו כעורך לאחר הצילום, צריך לכוון את הקטעים שהוא צילם כך שיתיישבו יפה עם השיר שלכם, להכין קרדיטים כתובים לבקשתכם ולמסור לכם קובץ להפצה באינטרנט.

 

סינגל מוזיקלי
Call Now Button

השאירו פרטים כאן:

חייגו אלינו: