האם שימוש בסרטון תדמית אישי נחשב בתור הפרת זכויות יוצרים בפייסבוק?

אין ספק כי בעידן הרשתות החברתיות בו אנו חיים היום, נושא הפרת זכויות היוצרים הגיע לקדמת הבמה. היום, כאשר כל אחד מחפש כמה שיותר תוכן בכדי לשווק את העמוד, הפרופיל, הדף או הנוכחות הכללית שלו ברשת, מתרחשים לא מעט מקרים של הפרת זכויות יוצרים בפייסבוק, ויותר ויותר עורכי דין מתמחים יותר ויותר במקרים כאלו ובניהול תהליכים משפטיים על מנת לפצות את האדם אשר נפגע כתוצאה מאותה הפרה.

יחד עם זאת, לא כל מקרה שבו עשו שימוש בסרטון או בתוכן של אדם או עסק נחשב להפרת זכויות יוצרים, ולכן חשוב לפנות אל עורך דין מומחה לתחום לקבלת ייעוץ ראשוני לפני שאתם בכלל מתחילים לחשוב על הליך משפטי.

מי המרוויח כתוצאה מהפרת זכויות היוצרים?

אחד הדברים שיש לבחון במקרים של הפרת זכויות יוצרים בפייסבוק הוא מי המרוויח כתוצאה מהפרת זכויות היוצרים. אם בעת השימוש בסרטון עדיין ברור מי הבעלים שלו, יש קרדיט לאותו אדם או קישור למקור של הסרטון, הדבר לא פוגע בזכויות של בעל הסרטון, אלא אם כן מבצעים בו שימוש לרעה.

חשוב להבין את הנושא הזה. במקרים בהם מבצעים שינויים של סרטונים, מחיקה של מקורות זיהוי למקור העורך את הסרטון וכדומה או אפילו יותר מכך – עריכה אשר באמצעותה זה שהפר את זכויות היוצרים הוא זה שמרוויח ממנו, הדבר מהווה הפרת זכויות יוצרים ברורה ועליכם לפנות אל עורך דין ובמקרים מסוימים לדעת גם איך יוצרים קשר עם פייסבוק ולבקש מהם להסיר את הסרטון הפוגע בכם.

שיתופים מתוך דף

חשוב להבין כי דרך הפייסבוק שיתופים הם חלק בלתי נפרד, ואם גורם מסויים שיתף את הסרטון שלכם, גם בעמוד עסקי, הדבר לא מהווה הפרת זכויות יוצרים שכן דרך השיתוף החשיפה היא אליכם, הוא מפנה אל העמוד העסקי או הפרופיל של בעל הסרטון ושומר על כל הזכויות שלו.

לדוגמא, מסעדה המנהלת עמוד עסקי יכולה לשתף סרטון של מתכון מעניין מעמוד עסקי אחר. כל עוד היא לא יוצרת שינויים בסרטון או מבצעת פעולות אשר פוגעות ביוצר.

הפרת זכויות יוצרים בפייסבוק
Call Now Button

השאירו פרטים כאן:

חייגו אלינו: