אלמנטים פסיכולוגיים בסרטי תדמית

ברור לכולנו שסרטונים נועדו להשפיע על האופן שבו אנחנו תופסים מוצר או שירות מסוים. אולם עד כמה מדובר בכלי עוצמתי? ובכן, הכירו את צמד המילים 'כלכלה התנהגותית'.

כלכלה התנהגותית הינה ענף מחקרי מרתק ומקיף שעיקר בסיסו מושתת על ענף הפסיכולוגיה הקוגניטיבית.

מטרתו להשפיע על המנגנונים הטבועים בנו ואשר נוגעים לאופן שבו אנו מקבלים החלטות.

כיצד זה יכול לבוא לידי ביטוי בסרטונים תדמיתיים?

סרטון תדמית כשמו כן הוא, ומטרתו היא לייצר אצל הצופה רושם מסוים, פרשנות מסוימת, גם אם היא איננה זוכה לביטוי מילולי.

הסרטון יכול לדרבן את הגולש לצרוך מוצר מסוים או להסתכל עליו מתוך זווית מחמיאה, והסרטון גם יכול להעניק את התחושה לגבי בית העסק עצמו ומדוע מומלץ יהיה לפנות אליו לקבלת שירות.

בהפקת סרטוני תדמית, זהו אחד מן הקווים המנחים העיקריים שמובילים אותנו לכל אורך הדרך משלב התכנון, דרך ימי הצילומים ועד למוצר המוגמר והערוך – כיצד להשפיע על אנשים.

אם נשוב פעם נוספת אל הכלכלה ההתנהגותית ויסודותיה, הרי שרצף של מידע מבוסס איננו בהכרח יכול להשיג את המטרה.

כך למשל, אם אנחנו מכון כושר ונעניק לצופים שלנו סרטון ובו מידע מדויק באשר למידת האנרגיה שנשרוף בזמן ריצה, וודאי שזה יישמע מרשים, אך אין בכך מספיק כדי לתרגם זאת להנעה לפעולה.

מנגד, אם נציג תוצאות חיות של אנשים שהתאמנו ורצו, וכיצד הם נראים היום, אין זה משנה כלל לצופה מה הם הנתונים, הוא מסתכל על התוצאה והיא ברורה ונהירה לעין.

לדרבן את הצופה לקבל החלטה

בסופו של יום, ההחלטה מצפייה בסרטון שיווקי מסוים מתחלקת ל-2: כן ולא.

עלינו למצוא את הדרך הנכונה להניע את האנשים להחליט לחיוב ולעודד אותם לבצע את התהליך לרכישה או לקבלת המידע על השירות.

אלמנטים פסיכולוגיים בשיווק

שילובה של הפסיכולוגיה באמצעים שיווקיים יכולה להתבטא במגוון היבטים שונים.

אנשים מחפשים לרוב הוכחות חברתיות. היבטים מסוימים שיאפשרו להם להבין שהם לא היחידים שעושים את הצעד, ושרבים נוספים כבר בחרו בכך, ולכן אנחנו בדרך בטוחה ונכונה. אי לכך, בסרטוני תדמית רבים נהוג להציג את הפעילות של החברה והשירותים שהיא נותנת ללקוחות מגוונים. יש לקוחות מובילים ומוכרים לכל עין בישראל? מה טוב.

לנראות ולבחירת הצבעים אף היא יש נוכחות משמעותית בהשפעה על הצופה. זה ניכר בתקשורת חזותית על שלל ענפיה השונים, ועריכת וידאו איננה יוצאת דופן.

כך לצורך הדוגמה, משרד המשווק באור בהיר טבעי, יכול לשדר אווירה נינוחה מסוימת ונקייה, מאפיין שיכול להתאים למשרדי אדריכלות.

מנגד, משרד שיווקי וצעיר, יכול לכלול צבעים עזים ולעתים להיראות מעט יותר תוסס ומחופספס. הרי הלקוחות מחפשים מישהו שיעבוד עבורם ובקצב גבוה.

לסיכום

הפקתו של סרטון תדמיתי איננה מספיקה, ועלינו להבין את קהל היעד שלנו, לבחון כיצד ניתן להשפיע על החלטותיו באופן ניכר יותר. אין זה תלוש מן המציאות, שסרטונים רבים ואיכותיים מופקים לא אחת תוך שיתוף פעולה עם יועץ גורם מקצועי המעורה במה שתיארנו קודם לכן ככלכלה התנהגותית.

נכתב בשיתוף עם מכון סול לפסיכותרפיה

אלמנטים פסיכולוגיים בסרטי תדמית
Call Now Button

השאירו פרטים כאן:

חייגו אלינו: